Tydzień 4

Artykuł i list formalny 

– nie taki diabeł straszny

KORKI LIVE 10 kwietnia 2025, czwartek godzina 18.00 

Tydzień 4 – Artykuł czy list? Wybierz swoją formę!

W tym tygodniu wskakujemy w dwie konkretne formy pisemne na maturze rozszerzonej: artykuł i list formalny. 

Dowiesz się, kiedy pojawiają się w arkuszach, dlaczego uczniowie rzadko je wybierają i… dlaczego warto to zmienić! A potem – konkrety: jak pisać każdą z tych form krok po kroku i co zrobić, by zgarnąć za nie punkty na maksa.

🎥 Ten tydzień składa się z 9 lekcji, podzielonych na część mindsetową i praktyczną. Oglądaj je po kolei i od razu przekładaj wiedzę na pisanie!

‼️ Playlistę rozwiniesz tutaj w prawym górnym rogu ekranu lub przechodząc na YouTube – tam zobaczysz wszystkie filmy w jednym miejscu.

Tematy lekcji w tygodniu 4:

🧠 Mindset & exam facts:
1️⃣ Kiedy pojawia się list i artykuł na maturze?
2️⃣ Dlaczego tak niewielu uczniów je wybiera?
3️⃣ Mity na temat tych form

✍️ Writing step by step:
4️⃣ Jak napisać dobry artykuł
5️⃣ Jak napisać dobry list formalny
6️⃣ Artykuł vs list – porównanie form
7️⃣ Self-check – zadanie do samodzielnego napisania

📌 Co znajdziesz do pobrania?
✅ Workbook z zadaniem domowym – do samodzielnego treningu
✅ Porównanie artykułu i listu w formie tabeli

 

💬 Korki live w tym tygodniu – czwartek o 18:00!
Spotykamy się na Google Meet, żeby rozwiać Twoje wątpliwości i przećwiczyć to, co jeszcze sprawia trudność. Link do spotkania dostaniesz mailowo w czwartek, pytania możesz zadawać wcześniej w ankiecie na Discordzie!

💡 Ważne: Pamiętaj, żeby wrzucić swoje wypracowanie do workbooka i zostawić link w kanale 📝 #zadania-do-feedbacku – wtedy mogę je sprawdzić i dać ci spersonalizowany feedback!

 

🚀 Gotowy/a? Czas wybrać formę i pisać na maksa!

KORKI LIVE 10.04 2025 – NAGRANIE 

🎥 Korki Live – spotkanie Q&A nr 1 już za nami! 🎓✨

W tym tygodniu podczas pierwszych Korków Live kursu „Writing na maksa” odpowiadałam na pytania, które pojawiają się najczęściej w głowach maturzystów dotyczące pisania na maturze rozszerzonej z angielskiego.

Ponieważ uczestnicy tej edycji kursu jeszcze się rozkręcają i nie przesłali swoich pytań, postanowiłam podzielić się z Tobą najczęstszymi wątpliwościami, jakie zgłaszają moi maturzyści ze stacjonarnego kursu.

W krótkim nagraniu odpowiadam na następujące pytania:

Czy jeśli zrobię drobny błąd, np. gramatyczny, automatycznie tracę dużo punktów?
Czy mogę zdobyć maksymalną liczbę punktów bez używania bardzo wyszukanego słownictwa?
Jak długo powinno się planować, a jak długo pisać, żeby zdążyć na egzaminie?
Czy wszystkie formy pisemne mają podobną strukturę, czy muszę się nauczyć każdej osobno?

Obejrzyj nagranie i przekonaj się, że pisanie na maturze rozszerzonej to nie magia, a dobrze zaplanowana strategia! 💡📝

© 2025. Edufactor.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

POLITYKA PRYWATNOŚCI